+36-70-3849516 info@virtualadmin.hu

Mit jelent a virtuális asszisztens?

 

Magyarországon még nem igazán terjedt el ez a kifejezés, ezért amikor valaki először hallja a virtuális asszisztens szót, többnyire egy mesterséges intelligenciával ellátott robot képe ugrik be. A virtuális asszisztens (VA) azonban hús-vér ember, akinek az a legfőbb feladata, hogy megkönnyítse a cégvezetők életét, segítse a vállalkozások sikerét.

A technikai fejlődés sok területre hozott már változást, így az asszisztensi munka is átalakulóban van. A legfontosabb munkaeszköz a számítógép lett, igyekszünk papírmentessé válni, egyre több helyen bevezetik a digitális aláírást, és „fizikai találkozás” mentessé tehető egy iroda. Számos vállalkozó, vezető járja a világot, egyre inkább funkcionalitását veszti a fix helyen, 9-17-ig tartó munkaidőben fizetett asszisztens. Ma már a világ bármelyik szegletéből kiadható a munka, a telefon, az e-mail, skype és sorolhatnám az alkalmazásokat, mind lehetővé teszi, hogy a vezető és az asszisztens kommunikáljon, pontosan átadható az információ. Az elektronikus naptárak, e-mailek, felhők pedig minden tevékenységet ellenőrizhetővé, megoszthatóvá tesznek. Nem kell lemondani a megfelelő időben, megfelelő minőségben elvégzett munkáról. Amerikában és Nyugat-Európában már évek óta elterjedt ez a fajta munkamorál, a külföldi virtuális asszisztensek nagy megbecsülést élveznek.

Itthon nehézséget okoz, hogy a vezetők nem lépnek tovább, nem akarják elengedni a „kilenctől ötig” való foglalkoztatást, még akkor sem, ha ez lényegesen több költséget ró rájuk, és ebben, a hagyományos munkavégzésben nem biztosítható maradéktalanul a munkaidő kihasználása. A virtuális munkakapcsolat feltételezi a bizalmat. Bizalom az asszisztens iránt, bizalom a munkája iránt.

Egy vállalkozást bizonyos ideig lehet egyedül vinni, de előbb-utóbb elérkezik majd a pillanat, amikor a szerte ágazó feladatokat már nem tudja egymaga ellátni. Ilyenkor lép a képbe a virtuális asszisztens.

A virtuális asszisztens (VA) ugyanis éppen azokkal a képességekkel rendelkezik, amikre neked vállalkozóként, cégvezetőként szükséged van. A virtuális asszisztensek általában olyan szabadúszók, vállalkozók, akik otthonról, vagy coworking irodákból az interneten keresztül segítenek szaktudásukkal más vállalkozásoknak.

De nézzük is meg, hogy milyen feladatokat lehet kiszervezni egy virtuális asszisztensnek. Vannak általános asszisztensi munkák, de sokan szakosodnak:

  • e-mailek kezelése
  • időpont egyeztetés ügyfelekkel
  • ügyfélszolgálati teendők, például hívások intézése
  • utazások megszervezése
  • elektronikus dokumentumok rendszerezése (pl. Dropbox vagy Google Drive)
  • prezentációk elkészítése
  • új munkatársak, alvállalkozók toborzása és kiválasztása
  • social media felületek kezelése (Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn)
  • blogolás
  • videóvágás
  • fényképek retusálása
  • weboldal tervezési, karbantartási feladatok
  • felhasználói fórumok kezelése (pl. Facebook csoport)
  • arculati elemek elkészítése
  • felmérések elkészítése, kiértékelése
  • versenytárs elemzés
  • fordítás
  • lektorálás
  • moderátori feladatok
  • könyvelés előkészítése
  • számlák kezelése
  • projekt menedzsment
  • oktatóanyagok elkészítésében való részvétel
  • PPC marketing feladatok (Google Ads)
  • webelemzések (Google Analytics)
  • e-mail marketing szövegek és rendszerek összerakása
  • keresőoptimalizálás (SEO)
  • kulcsszó kutatás
  • programozói, fejlesztői feladatok
  • rendezvények szervezése
  • webáruház feltöltése és működtetése
  • és sorolhatnám a végtelenségig, szinte bármilyen online végezhető feladatot ki lehet szervezni. 😊

A listát látva valószínűleg elgondolkoztál azon, hogy vajon a Te vállalkozásodban is akad-e olyan teendő, amit ki tudnál szervezni. Érdemes megfontolni a lehetőséget, hiszen ezzel időt és energiát spórolsz magadnak, melyet hatékonyabban tudsz a vállalkozásod növekedésére hasznosítani.

Felkeltettem az érdeklődésedet? Nézz szét szolgáltatásaim között, hogy én miben is tudok Neked segíteni, vagy kérj árajánlatot.