+36-70-3849516 info@virtualadmin.hu

A virtuális asszisztens és a bizalom

Ez az egyik leggyakoribb kérdés, hogy bízhatok-e egy virtuális asszisztensben?

Tulajdonképpen ugyanaz a helyzet, mint ami a hagyományos munkaadó-munkavállaló kapcsolatban. Fontos az első benyomás, aztán az új munkatárs ellenőrzése (eleinte gyakrabban, később pedig már jóval ritkábban), és a fokozatos összecsiszolódás, aminek folyamán kiépül a kölcsönös bizalom.

Miként alakulhat ki a kölcsönös bizalomra épülő kapcsolat a virtuális asszisztenssel?

Amikor egy virtuális asszisztens megbízásában gondolkodsz, akkor az első benyomást az interneten, a közösségi oldalakon és a kiválasztott weboldalának böngészése közben szerzed.

A következő lépés leggyakrabban a bemutatkozó e-mail váltás, telefonhívás, vagy Skype, illetve ritkább esetben a személyes találkozás. Ekkor a Megbízó és a Virtuális Asszisztens is felteheti a kérdéseit, lehetőséget kap mindkét fél, hogy elmondja az együttműködési elvárásaikat.

A hagyományos munkakapcsolat is próbaidőszakkal kezdődik, és ez ajánlott a virtuális együttműködések esetén is. Gyakran felmerül, hogy legyen egy próba feladat, vagy egy próba időszak. Amennyiben ez jól sikerül, elindulhat a rendszeresebb közös munka. Leginkább úgy tudod megítélni, milyen is az új virtuális asszisztensed, ha legalább egy hónapig megbízod. Ennyi idő után már legtöbbször eldönthető, hogy folytatni szeretnéd-e a munkát a választott virtuális asszisztenssel.

Leggyakrabban a megbízók először kisebb feladatokat adnak át a virtuális asszisztensnek, és lépésről lépésre haladnak a fontosabb, bizalmasabb munkák felé. A teljes bizalom kialakulásához akár 2-3 hónap is szükséges lehet (valakinek talán több is).

Mindkét fél érdeke és azt gondolom elengedhetetlen, hogy az első napoktól kezdve szerződésben legyen meghatározva a szolgáltatási megbízás legfontosabb feltétele, mint például a feladatkör, az időkeret, a nyújtott szolgáltatás ellenértéke, az esetleges titoktartási kötelezettség stb.

Ha még ezután is bizonytalan vagy, emlékezz arra, hogy a virtuális asszisztens nem munkavállaló, hanem vállalkozó (mint Te), üzleti partner, akit nem kell ellenőrizni, mivel saját érdeke, hogy tevékenységét, szolgáltatását megfelelően elvégezze. A virtuális asszisztens minden üzleti kapcsolata a bizalomra, az etikára és a hűségre épül.