Hogyan töltsünk fel terméket a webáruházba?

 

Bemutató cikksorozatom következő állomásának a webshopokba való termékek feltöltését gondoltam részletezni.

Egy webáruház sikere sok tényezőtől függ, ennek részletezésébe most nem is mennék bele, mert elkanyarodnék a cikk témájától, de a shop lelke maga a termék, éppen ezért fontos a feltöltött termékről található információk mennyisége és minősége.

A potenciális vásárló a webáruházban az ott található információk alapján dönt. Ha a termékleírás, a kapcsolódó információk nem adnak választ a felmerülő kérdésekre, vagy a fotó nem megfelelő, akkor nem lesz vásárlás, a vevő máshova fog menni a termékért.

Webáruháznál milyen adatokat érdemes feltölteni egy termékhez?

Minél több, részletes és a célcsoport számára érthető termékadatra, termékinformációra van szükség, de a termékinformációk felépítése függ persze a konkrét termékcsoporttól, így itt csak a legjellemzőbbeket próbáltam összegyűjteni:

  • Megnevezés
  • Termék kategória
  • Gyártó
  • Leírás
  • Műszaki adatok, paraméterek
  • Termék összetevői
  • Termék funkciók
  • Kellékek, kiegészítők
  • Termék fotók (műszaki rajzok, termékvideók)
  • Használati utasítás
  • Garanciális feltételek
  • Ár (egységár)
  • Kiszerelés, csomagolás
  • Kiszállítás feltételei, ára
  • raktárinformáció (van készleten, vagy előrendelhető stb.)

Termékleírás

A webáruház kínálatában szereplő termékeket szövegesen is be kell mutatni, a termékek előnyeit, használatát érthetően, egyszerűen és a valóságnak megfelelően. Célszerű a termékbemutatást a legfontosabb ismertetőkkel kezdeni, egy összefoglalóval, majd ezt követően kell a részletes termékleírás, strukturáltan blokkokba szedve, a tagolással áttekinthető lesz és az olvasást könnyítjük. Nem szerencsés a helyzet, ha a termékleírás tartalmaz helyesírási hibákat, így erre is különösképpen érdemes figyelni.

A termékleírást ne a konkurencia oldaláról szedjük le, mert azt a kereső nem díjazza, rosszabb pozíciókban jelennek meg a termékek a találati listákon, mert nem egyedi a tartalom.

Ezen kívül a szövegírónak érdemes tisztában lennie a keresőoptimalizált szövegírás szabályaival is.

Termékfotók

A webáruházak termékei esetében a vásárlásra ösztönzés egyik legfontosabb eszköze a termékfotó. A látogató döntését meghatározóan befolyásolja, hogy mit lát a képeken. A túl kicsi, homályos, előnytelen fotók elbizonytalanítják a vásárlót, a túl nagy képek pedig lassítják a webáruház betöltődését, ami több okból sem szerencsés. A vevő türelmetlen, és nem fogja kivárni míg megjelenik a termék és máshol fog vásárolni, de a keresőben elért pozíciót is jelentősen ronthatja.

A képeket célszerű feliratozni, címmel ellátni, ami mind a vásárlási szándékkal érkező látogatót, mind a keresőt segíti a termékkel kapcsolatosan. Egy jól összeállított termékvideó gyorsan eldöntheti a vásárlást. A videó nem csak látványos, hanem nagyon hatékony is tud lenni, ha működés közben bemutatja a terméket, így egy csapásra választ adhat több tucat további kérdésre.

Letölthető információk

Egy webáruház termékei esetében számos letölthető információ lehet indokolt, például használati útmutató, összeszerelési útmutató, vagy akár a garanciális feltételek. Ezek a dokumentumok további lényeges információkat tartalmaznak a vásárló számára, és bizalmat ad a webshopunknak, termékünknek. Ezen dokumentumok feltöltéskor figyelni kell arra, hogy szövegként értelmezhető pdf vagy word formátum legyen, mert ezeket a kereső látja, értelmezi és beindexeli.

Termék ára, szállítási- és készlet információk

Webáruházban is – mint minden üzletben – fontos jól láthatóan feltüntetni a termék árát, bizonyos termékek esetében külön jogszabály előírása miatt az egységárat. Az árnak egyértelműnek kell lennie, ha akciós, ezt külön ki kell emelni és célszerű, ha a kosár gomb környékén van. A bruttó ár feltüntetése a követelmény, de persze opcionálisan megadható a nettó ár és az áfa mértéke is, hogy vállalkozások esetében se kelljen a vásárlónak számolgatnia. Az ár mellett fontos közölni a potenciális vevővel, hogy a termék raktárkészleten van-e, vagy elfogyott és várni kell rá. Továbbá szintén kötelező elem a termék kiszállításának költségét és feltételeit is feltüntetni, hiszen nem tudhatjuk, hogy a látogató éppen honnan érkezett a webáruházba és idáig mit látott és mit olvasott el (általános szerződési- és szállítási feltételek).

Egy webáruház termékekkel, termékinformációkkal való komplett feltöltése felelősségteljes feladat. Többtermékes webáruház esetében sok munkaórás feladat, de kisebb webáruházak esetében sem lehet félvállról venni.

Nincs időd ezekkel foglalkozni? Nincs olyan alkalmazottad, akinek még ez is beleférne a munkaidejébe? Kérdd személyes ajánlatod! 😊