Hamupipőke, aki az időgazdálkodás mestere!

 

Mindenki számára ismert Hamupipőke története, de a mese sztoriján túl, van egy másik pozitív üzenet elrejtve, ami nem is a gyerekeknek szól, inkább az elfoglalt vállalkozóknak érdekes. Gondoltad volna?

Nagyon jó észrevétele volt az illetőnek, akinél ezt olvastam és mindenképpen meg szeretném veletek osztani.

Hamupipőke rengeteg házimunkát, feladatot kapott a rettenetes mostohaanyjától és csúf mostoha nővéreitől. Mosott, főzött, takarított, ellátta a kastély háztartását, minden kívánságuknak meg kellett felelnie, mely nem egyszemélyes feladat. Mégis hogyan tudta véghez vinni? Hát olyan bravúrosan oldotta meg, hogy kiszervezte! 😊 Emlékeztek? Sok-sok kisállat segített neki, mindegyik a maga legjobb tudása szerint.

Hamupipőke elfogadta a segítséget és lehet, hogy ő ezerszer jobban és precízebben csinálta volna meg, de voltak olyan helyzetek, amikor nem engedhette meg magának azt a luxust, hogy minden apró mozzanatot ő végezzen el, különben semmi nem készült volna el időben!

Van egy másik fontos része az időgazdálkodásnak, amit szintén jól alkalmazott Hamupipőke. Amikor éjfélt ütött az óra, nem kezdett el halogatni, rögtön cselekedett, még a fél cipellőjét is hátra hagyta (nélkülözhető a feladat elvégzéséhez, még ha a mesében fontos kellék is 😊). Képzeld mi lett volna, ha nekiáll hezitálni: Jaj úgy szeretnék maradni, nincs kedvem hazamenni, nehogy már elszaladjak a szőke herceg elől!

Az időgazdálkodás rendkívül fontos a sikeres üzleti életben (persze magánéletben sem elhanyagolható), de nézzük végig vállalkozói szemmel:

Tudod, hogy jóval többet ki tudnál hozni a vállalkozásodból, csak nincs időd az újítások bevezetésére, a fejlődésre összpontosítani, mert olyan feladatokkal kell foglalkozz, ami minden energiádat és idődet elveszi. Az adminisztrációval, számlázással folyamatosan haladni kell, fontos határidőket kell tartani, tárgyalásokra felkészülni, foglalkozni az anyagbeszerzéssel, az ügyfelekkel, folyamatosan jelen kell lenni, hogy mindig a kellő időben rád találjanak az új vásárlók és sorolhatnám a végtelenségig. Ezek mind olyan speciális feladatkörök, amit jobb, ha másra bízol, kiszervezed.

A halogatást sem engedheti meg magának egyetlen vállalkozás sem. Nem kényelmesedhetünk el és nem kívánság műsor egy üzlet: ha feladat van, meg kell oldani! Ne halogasd átnézni a munkafolyamataidat, nézd végig, milyen feladatokat, folyamatokat adhatnál át másnak, hogy felszabadíthass magadnak egy kis időt! Csak egyszer kell komplexen, figyelmesen végig nézned és máris legalább 1-2 órád lehet az újításokra.

Valld be őszintén veled is sokszor megesik, hogy idő van, és nem indulsz neki a teendőnek. Vagy ami még kellemetlenebb, nem is veszed észre, hogy idő van és sehol se tartasz. Minden olyan meghatározhatatlan, képlékeny az időbeosztásodban és a tennivalók sorában, így aztán soha, semminek nem jön el a konkrét ideje, csak egy nagy tennivaló halmazt görgetsz magad előtt, és aztán csak stresszelsz. És még nem is említettem mennyire fontos, hogy összeszedett tudj lenni, legyen én időd, amiből feltöltődsz, ötleteket merítesz, legyen időd a családodra, amikor kikapcsolódsz, szórakozol.

Ha előre tudod, hogy valamit meg kell tenned, bármilyen kellemetlen is a dolog, végezd el! Nyeld le a békát! (nem elég puszilgatni, hátha… – és itt jöhetne képbe egy másik mese, de ezt most nem folytatom 😊)

Tessék példát venni Hamupipőkéről! 😊

Nincs időd a fejlesztések kidolgozására, megrekedtél a vállalkozásodban? Nézd át folyamataidat és szervezd ki, amivel nem szeretsz foglalkozni, vagy ami túl sok időt vesz el. Keress bizalommal, segítek elvégezni a feladataidat!